
Diva! Italijanski glamur modnog nakita
Od 26. juna do 1. avgusta u Palati umetnosti Madlena biće otvorena spektakularna izložba pod nazivom DIVA! Italijanski glamur modnognakita. Na izložbi je predstavljeno 200 komada italijanskog modnog nakita koji, od pedesetih godina prošlog veka pa sve do danas, predstavljaju primere superiornog italijanskog dizajna, kreativnosti i inovativnog pristupa.
Koncept izložbe osmislila je Alba Kapelijeri, redovna profesorka dizajna nakita na Politehničkom univerzitetu u Milanu. Ovom izložbom prezentuje se italijanski modni nakit kao estetsko ogledalo društva u razvoju, prikazujući transformacije stila. U tom kontekstu, italijanski modni nakit nije samo ukras, već se smatra predmetom kulture, oslikavajući istovremeno italijanski vrednosni sistem. Kroz tri glavne tematske celine osmišljena je glamurozna postavka remek-dela glavnih italijanskih majstora i modnih brendova koji otelotvoruju jedinstvenu italijansku kreativnost, dajući joj oblik kroz tri različite vizije sa zajedničkom centralnom temom – izvrsnost italijanskog modnog nakita.
Prvi deo izložbe obuhvata epohu između pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, poznatu kao Dolče vita period, doba glamura i „slatkog života“ koje je obeležilo uspon legendarnog brenda „Made in Italy“ širom sveta. Šezdesetih i sedamdesetih godina, zahvaljujući visokokvalitetnom dizajnu brendova Coppola, Toppo, Marangoni, Giuliano Frati i drugih, italijanski modni stil doživljava veliko međunarodno priznanje. U drugom delu kolekcije ističu se komadi iz slavnih osamdesetih godina i takozvane Pret-a-Porter ere, kada je odeća sa aksesoarom kreirana prema standardnim obrascima bila prilagođena masovnoj industrijskoj proizvodnji. Upravo je to doba potvrdilo Italiju kao globalnog lidera u svetu vrhunske mode, zasnovane na viskokvalitetnoj produkciji koju su razvili čuveni italijanski modni dizajneri (Valentino, Armani, Moschino, Fendi, Laura Bijađoti…). To su bile godine raskoši, preterivanja i provokacije tokom kojih se moda naglašavala raznobojnim, blistavim, krupnim i ženstvenim ukrasnim komadima. Jezik odeće je prenesen na modni nakit, što se vidi u kolekcijama etabliranih brendova: raskošnom zlatnom nakitu Đanija Versaćea, egzotičnim drvenim narukvicama Đanfranka Ferea, Misonijevim neukrotivo koloritnim ogrlicama, geometrijskim figurama brenda Krizia i slično. U trećem delu postavke istaknuta je estetika nakita novog milenijuma. Primetno je da su modni nakit i moda mnogo manje povezani nego u prošlom veku. Nezavisni dizajneri su skloniji inovacijama i eksperimentisanju, što se može videti u modnom nakitu brendova Algares, Atelier VM, Fabio Camarata, Rewa Jewels… Vesele jarke boje koriste Amle, Immago Jewels, Vittorio Ceccoli, dok je naklonost prema apstrakciji vidljiva u brendovima Breil, Ottaviani, Alba Mancini, Federica Tosi… Takođe, nemali broj dizajnera koristi tradicionalne materijale poput keramike i majolike u svojim dizajnerskim rešenjima, kao i kombinaciju tkanine i nakita.
Posetioci će moći da pogledaju ovu izložbu u periodu od 26. juna do 1. avgusta, svakim danom od 10 do 20 časova.
Ovom prilikom, pozivamo novinare i predstavnike medijskih kuća da dođu na svečano otvaranje izložbe, koje će se održati u sredu 25. juna od 19 časova u Palati umetnosti Madlena, i svojim prisustvom doprinesu boljem informisanju i upoznavanju građana s ovim interesantnim segmentom italijanske kulture koji se odražava kroz visoku modu i glamur dizajniranog nakita.